Indywidualny warsztatowy kurs online w czasie rzeczywistym
Statystyka w rozwiązywaniu problemów biznesowych
Kurs ma zadanie
- zapoznać Cię z fundamentalnymi narzędziami z obszaru statystyki opisowej, wnioskowania statystycznego i analizy regresji liniowej
- nauczyć Cię używać takie narzędzia za pomocą Excela
- przygotować Cię gruntownie do interpretacji wykresów oraz wyników analiz
- dać Ci możliwość zastosowania przyswajanych metod statystycznych do rozwiązywania problemów biznesowych
Treść kursu
Analiza graficzna i opis statystyczny danych
Tworzenie oraz interpretacja histogramu, wykresu pudełkowego i wykresu rozrzutu
Obliczanie oraz interpretacja statystyk opisowych i współczynnika korelacji
Ćwiczenie rozwiązywania problemów biznesowych za pomocą eksploracji danych
Testowanie hipotez statystycznych
Testowanie hipotez o pojedynczych wskaźnikach biznesowych
Testowanie hipotez o parach wskaźników biznesowych
Ćwiczenie rozwiązywania problemów biznesowych za pomocą weryfikacji hipotez
Modelowanie zależności (regresji) liniowej pomiędzy dwiema zmiennymi
Budowanie modelu
Weryfikacja i interpretacja modelu
Ćwiczenie rozwiązywania problemów biznesowych modelowaniem zależności
Narzędzia kursu
Excel z dodatkiem Analysis ToolPak, przykładowe dane biznesowe w formacie xlsx
dr Krzysztof Ozimek
Edukator finansów ilościowych
Cechy kursu jednodniowego
- Termin: do ustalenia
- Harmonogram:
09.00 – 10.30
11.00 – 12.30
13.30 – 15.00
15.30 – 17.00
- 6h realnego czasu zajęć
- Cena: 2400 zł
- Indywidualnie i warsztatowo
- Online (w czasie rzeczywistym)
- Prezentacje udostępnione w pliku PDF
- Dostęp do nagraniego kursu przez 3 miesiące
- Certyfikat ukończenia
Adresaci kursu
Uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych i studenci
- Chcący zdobywać wiedzę i umiejętności w celu świadomego i efektywnego zarządzania finansami osobistymi
- Podejmujący pierwsze albo kolejne kroki w kierunku zapoznawania się z ważnymi i codziennymi zagadnieniami finansowymi oraz chcący ugruntować albo nabywać praktyczne umiejętności w dziedzinie analizy finansowej
- Realizujący pasję i zainteresowania w obszarze problematyki finansów ilościowych
- Zamierzający zostać zawodowymi finansistami lub badaczami czy naukowcami finansowymi
Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych mogą dzięki kursom utrwalać, nabywać i rozszerzać kompetencje analityczne opisane w podstawach programowych matematyki oraz informatyki.