Indywidualny warsztatowy kurs online w czasie rzeczywistym
Rachunek wartości pieniądza w czasie w oszczędzaniu i inwestycjach
Kurs ma zadanie
- zapoznać Cię z fundamentalnymi kalkulacjami (z obszaru matematyki finansowej) dotyczącymi pomiaru wartości pieniądza w czasie
- nauczyć Cię przeprowadzać takie kalkulacje w Excelu
- przećwiczyć z Tobą solidnie interpretację wyników obliczeń
- dać Ci możliwość stosowania nabytych kompetencji do przeprowadzenia prostych analiz dotyczących oszczędzania i inwestowania
Treść kursu
Analiza zmian wartości pieniądza w czasie
Stopa prosta i składana (procentowa oraz dyskontowa)
Stopa nominalna, realna, faktyczna, efektywna i ekwiwalentna
Ćwiczenie rozwiązywania typowych problemów obliczeniowych
Analiza wartości przepływów pieniężnych w czasie
Przepływy skończone (z góry i z dołu, wartość bieżąca i przyszła)
Przepływy nieskończone (z góry i z dołu, wartość bieżąca)
Ćwiczenie rozwiązywania typowych problemów obliczeniowych
Analiza oszczędnościowo-inwestycyjna w realnych sytuacjach finansowych
Obliczanie przepływów pieniężnych z lokat
Obliczanie przepływów pieniężnych z kredytów inwestycyjnych
Obliczanie przepływów pieniężnych z inwestycji
Narzędzia kursu
Excel z dodatkiem Solver, opis ofertowy lokaty oraz kredytu (anonimowego) banku
dr Krzysztof Ozimek
Edukator finansów ilościowych
Cechy kursu jednodniowego
- Termin: do ustalenia
- Harmonogram:
09.00 – 10.30
11.00 – 12.30
13.30 – 15.00
15.30 – 17.00
- 6h realnego czasu zajęć
- Cena: 2400 zł
- Indywidualnie i warsztatowo
- Online (w czasie rzeczywistym)
- Prezentacje udostępnione w pliku PDF
- Dostęp do nagraniego kursu przez 3 miesiące
- Certyfikat ukończenia
Adresaci kursu
Uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych i studenci
- Chcący zdobywać wiedzę i umiejętności w celu świadomego i efektywnego zarządzania finansami osobistymi
- Podejmujący pierwsze albo kolejne kroki w kierunku zapoznawania się z ważnymi i codziennymi zagadnieniami finansowymi oraz chcący ugruntować albo nabywać praktyczne umiejętności w dziedzinie analizy finansowej
- Realizujący pasję i zainteresowania w obszarze problematyki finansów ilościowych
- Zamierzający zostać zawodowymi finansistami lub badaczami czy naukowcami finansowymi
Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych mogą dzięki kursom utrwalać, nabywać i rozszerzać kompetencje analityczne opisane w podstawach programowych matematyki oraz informatyki.